CENA ZABIEGU

Botox – 800 zł

LECZENIE BRUKSIZMU

Bruksizm, czyli niekontrolowane zgrzytanie zębami oraz ich zaciskanie w ciągu dnia i podczas snu, to utrapienie dużej liczby osób. Często wynika ze zbyt stresującego trybu życia. Poza irytującym dźwiękiem powoduje ścieranie koron zębowych, pękanie szkliwa, uporczywe bóle głowy.

Jak się okazuje, znakomitym lekiem na bruksizm jest botoks, czyli kwas botulinowy. Rozluźnia nadmiernie napięte mięśnie, niwelując tym samym problem zgrzytania. Dodatkowy bonus skorzystania z botoksu to złagodzenie rysów twarzy w okolicy szczęki.

Jakie są efekty działania zabiegu?

– wyleczenie zgrzytania zębami
– zmniejszenie bólu napiętych mięśni
– ochrona szkliwa zębów przed pękaniem i nadmiernym ścieraniem
– poprawa wyglądu okolic szczęki

Jakie są przeciwwskazania?

– ciąża i karmienie piersią
– infekcje
– zażywanie niektórych leków (zwłaszcza antybiotyków)
– wrodzone choroby mięśni
– problemy z krzepliwością krwi

Zabieg jest naprawdę mało bolesny, więc nie trzeba znieczulenia. Czuć jedynie drobne ukłucia, gdyż do aplikacji botoksu stosuje się cienką igłę. Nie pojawia się długotrwałe zaczerwienienie ani opuchlizna.

O czym pamiętać po zabiegu?

– nie pochylać głowy (przez najbliższe 4 godziny)
– nie kłaść się spać (przez najbliższe 4 godziny)
– nie korzystać z sauny i solarium (przez 2-3 dni)
– unikać masażu w miejscu, w którym użyto botoksu (przez kilka dni)

Wyraźny efekt czuć już w ciągu 3-7 dni po podaniu botoksu. Rezultaty trwają przez 4-6 miesięcy, a potem zabieg należy powtarzać. W ciągu dwóch lat można całkowicie wyleczyć bruksizm.

Zgodnie z polskim prawem tylko lekarz z odpowiednimi uprawnieniami może wykonywać zabieg z użyciem botoksu. Kosmetologom oraz kosmetyczkom nie posiadają takich uprawnień.